søndag den 3. juni 2007
Ting nr. 11: Pep din blog op med LibraryThing
Mange Web 2.0 værktøjer giver mulighed for at lave en lille personlig widget, som du kan sætte på din blog.

Det har du også mulighed for på LibraryThing. Her kan du f.eks. lave en widget med bogforsider fra dit bibliotek, en tag cloud, en author cloud med mere. Til højre ser du et eksempel på en widget med bogforsider. Hvis du vil se et eksempel på, hvordan det ser ud på en blog, kan du f.eks. se min personlige blog for 23ting, hvor jeg dels har en widget med bogforsider og dels en tag cloud fra del.icio.us.

Lav en widget til din blog fra LibraryThing.

Det praktiske
På LibraryThing vælger du fanen "Tools", herefter klikker du på "Make a standard blog widget".
Du kan nu indstille din widget, som du vil have den. Når du har gjort det, skal du kopiere det lille stykke kode, der står i boksen. Og bare rolig det er ikke fordi, du skal til at lære noget om, hvordan man laver kode - det eneste, du skal, er at kopiere det!

Nu skal du logge ind på din konto på blogger.com. Gå ind under skabelon/layout og vælg "Tilføj et sideelement".

Her vælger du det sideelement, der hedder "HTML/JavaScript".





Indsæt det stykke kode du kopierede fra LibraryThing og gem ændringer.

Det var det hele, nu har du fået peppet din blog op :o)

Etiketter: ,



3 Comments:

Blogger Lotte Duwe Nielsen said...

Kære MonicaB.
Tusind tak for et fint og gennemarbejdet lærings-sti med 23 ting. Det lykkedes mig at tilføje min Tag Cloud fra LibraryThings. Men jeg ville egentlig hellere tilføje min Tag Cloud fra Del.icio.us til min blog. Hvor finder jeg javescriptet på Del.icio.us? Hilsen Lotte

Blogger Monica said...

Hej Lotte
For at få en Tag Cloud med Del.icio.us ind på din blog, skal du fra del.icio.us først klikke på: "settings" (øverste højre hjørne) derefter skal du under menuen "Blogging" klikke på "Tag rolls".

Blogger Agnete Hjorth said...

Virker din widget ikke, så prøv med et andet layout på din blog.

Send en kommentar

<< Home

footer