mandag den 14. maj 2007
Ting nr. 6: Personlig Google-side
Så er vi nået til ting nr. 6, som handler om at få en personlig Google-side (iGoogle homepage), som er et alternativ til Google Reader. Med en personlig iGoogle homepage kan du have dine RSS-nyheder til at ligge på selve Googles søgeside. En personlig iGoogle homepage kan f.eks. se sådan ud:

Udover at have RSS-nyheder på siden kan du tilføje en kalender, en vejrudsigt og meget mere.

Opret en personlig iGoogle homepage og tilføj nogle RSS-feeds.

Hvordan kommer jeg i gang?
Gå ind på Google og log ind på din konto (samme brugernavn og password som når du logger ind på din konto på blogger.com). Klik på iGoogle.

Klik herefter på: "Gør den til din egen"

Du kan nu tilpasse siden, som du har lyst. Prøv at tilføje nogle RSS-feeds. Google vil, som under ting nr. 5, hjælpe dig med at tilføje dine RSS-feeds. Du får mulighed for at vælge, om du vil "Add to Google homepage", eller om du vil "Add to Google Reader", som du gjorde i ting nr. 5.


Etiketter: , ,



4 Comments:

Det er ret sjovt, men man kan bruge utrolig meget tid på det.

Anonymous Anonym said...

Kære Monica. Det er helt fantastisk, som 23 ting udfordrer mine grænser! Hvis jeg nu laver "Min google startside" - betyder det så også, at det er startsiden, hver gang jeg tænder min pc og åbner browseren? Min nuværende startside er nemlig siden, hvor jeg logger på nettet - så hvis computeren ikke husker den, er jeg virkelig på den.....venlig hilsen lotte

Blogger Monica said...

Hej Lotte. Din personlige Google Homepage bliver først din starside, hvis du vælger det i din browsers indstillinger. Dvs. du bliver ved at have din side til at logge på nettet som startside, med mindre du selv vælger en anden.

Blogger Miss Ø said...

ok - det var sgu ret smart... har siddet og bikset for at få google reader ind i min blog så den loggede på readeren når jeg loggede på bloggen - men på den her måde får jeg jo det hele fra forsiden...tror jeg nok;-)
Mizz Ø

Send en kommentar

<< Home

footer